W dniu 11 kwietnia 2018 r. pracownik Urzędu Miasta Puck oraz Dyrektor MOKSiR-u, Janusz Klimczuk, dokonali odbioru pojazdu wielozadaniowego przeznaczonego dla wyposażenia jednostek ratownictwa przy Miejskim Ośrodku Kultury, Sportu i Rekreacji w Pucku.

Specjalnie przystosowane auto wraz ze sprzętem ratowniczym, takim jak np. defibrylator pozwoli na szybkie dotarcie do poszkodowanego w celu udzielenia pomocy. Dzięki wielozadaniowemu pojazdowi dostęp do poszkodowanych, którzy biorą udział w imprezach plenerowych, często leśnych lub na plaży, organizowanych przez MOKSiR lub Urząd Miasta w Pucku, będzie błyskawiczny. Ratownik wraz z autem wyposażonym w specjalny sprzęt medyczny będą gwarantować, przez cały rok, bezpieczeństwo wszystkim mieszkańcom
i turystom korzystającym z uroków naszego wybrzeża.

Zakup pojazdu wielozadaniowego został zrealizowany w ramach projektu pt. ”Poprawa bezpieczeństwa poprzez wyposażenie jednostek ratownictwa na obszarze gmin Związku Międzygminnego Zatoki Puckiej” współfinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Nasza jednostka ratownicza przy MOKSiR wzbogaciła się również o dwa radiotelefony, trzy defibrylatory, torbę medyczną pierwszej pomocy oraz łódź pontonowo-motorową. Wkrótce dostarczone zostaną dwie stacje meteorologiczne współfinansowane również w ramach tego zadania.

Projekt jest realizowany w partnerstwie Gminy Puck, Gminy Miasta Puck, Gminy Władysławowo i Związku Międzygminnego Zatoki Puckiej.

Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 1 394 496,06 zł. Kwota przeznaczona dla Gminy Miasta Puck wynosi 273 817,68 zł.

Zakończenie projektu przewidujemy w czerwcu 2018 r.