W dniu 02 czerwca 2019 r. roku podczas Festynu Rodzinnego w Szkole Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego w Pucku podsumowano tegoroczną kampanię „Rowerowy Maj”. W tym roku, w ramach Budżetu Obywatelskiego udało się stworzyć parking rowerowy ze stacją napraw; podczas festynu miało miejsce uroczyste otwarcie parkingu.

47 miast, ponad 17 tys. aktywnych uczestników, ponad 4,2 mln dojazdów oraz 838 szkół i przedszkoli. Tak pokrótce w liczbach przedstawia się Rowerowy Maj 2019. Znamy też zwycięskie szkoły i przedszkola w Pucku oraz najbardziej aktywne klasy i grupy przedszkolne.

W kraju to już szósta edycja kampanii społecznej Rowerowy Maj. Pierwsza odbyła się w 2014 roku w Gdańsku i z roku na rok angażuje coraz większą liczbę dzieci, placówek i miejscowości. W ubiegłym roku kampanię według gdańskiego pomysłu realizowało 30 polskich miast. Zainicjowana przez miasto Gdańsk akcja po raz trzeci gościła w Pucku.

Po raz kolejny oprócz Szkoły Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego (inicjatora kampanii w Pucku) uczestniczyły po raz drugi Przedszkole Samorządowe oraz placówki niepubliczne: Szkoła Podstawowa Małe Morze, Pierwsze Przedszkole Integracyjne, Niepubliczne Przedszkole im. Jana Brzechwy, Niepubliczne Przedszkole Pod Tęczą; w tym roku dołączyło do kampanii Niepubliczne Przedszkole Małe Morze.

Od 6 do 31 maja przedszkolaki, uczniowie, ich nauczyciele, a nawet rodzice i dziadkowie przyjeżdżali do przedszkola czy szkoły rowerami, hulajnogami, na rolkach i deskorolkach. Za każdy przyjazd dzieci otrzymywały naklejki, które następnie wklejały do swoich indywidualnych dzienniczków oraz na plakat klasowy. Mimo licznych deszczowych dni i niskich temperatur aktywność uczestników była duża. W poniższej tabeli zestawienie wyników w Pucku za trzy lata.

Wyszczególnienie

2017

2018

2019

Liczba placówek

1

6

7

Liczba klas

39

59

75

Liczba aktywnych uczestników

469

738

993

Liczba przejazdów wyniosła

11 784

15 106

23 848

Frekwencja

33 %

39%

41%

W kategorii szkoły podstawowe zwyciężyła SP im. Mariusza Zaruskiego w Pucku (frekwencja 41%) , a w niej klasa II b z wynikiem 73,9 %. Wśród przedszkoli najlepszą frekwencję miało Niepubliczne Przedszkole im. Jana Brzechwy (65,0%), a najlepszy oddział osiągnął 84,4% frekwencję. Szczegółowe wyniki poszczególnych placówek przedstawia poniższe tabele.

SZKOŁY

Frekwencja w placówce

Najlepszy oddział

klasa

frekwencja

Szkoła Podstawowa im. Mariusza Zaruskiego

41,0 %

II b

73,9 %

Szkoła Podstawowa Małe Morze

21,4 %

IV a

60,9 %

PRZEDSZKOLA

Frekwencja w placówce

Najlepszy oddział

grupa

frekwencja

Niepubliczne Przedszkole im. Jana Brzechwy

65,0 %

6-latki „B”

84,4 %

Niepubliczne Przedszkole Pod Tęczą

53,7 %

6-latki „A”

85,5 %

Przedszkole Samorządowe

32,8 %

6-latki „A”

37,3 %

Przedszkole Małe Morze

32,4 %

5-latki „A”

63,0 %

Pierwsze Przedszkole Integracyjne

27,6 %

4-latki „A”

36,5 %

Aby nagrodzić tegorocznych uczestników udało się pozyskać wielu sponsorów:

  • Burmistrz Miasta Puck

  • Poseł na Sejm RP Kazimierz Plocke

  • Obszar Metropolitalny Gdańsk, Gdynia, Sopot

  • Komenda Powiatowa Policji w Pucku

  • Fundacja Rozwoju Kultury Fizycznej Orły Sportu

  • Siłownia Super Gym – Centrum Handlowe Arkadia,

  • Croco-Roco Funpark – Centrum Handlowe Arkadia

  • OCEAN PARK we Władysławowie

  • KOALA Park Linowy

  • Park Ewolucji w Sławotuwku

  • Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Pucku

  • Pucka Gospodarka Komunalna SP. z o.o.

  • Przedsiębiorstwo Handlowe „Sibuk”

  • Sklep Sportowy ProSport

  • dyrektorzy placówek niepublicznych uczestniczących w kampanii,

W czasie uroczystości podsumowania zostały wręczone dyplomy i puchary ufundowane przez Posła na Sejm RP Kazimierz Plocke przedstawicielom placówek uczestniczących w tegorocznej kampanii. Nagrody klasowe i indywidualne, ze względów organizacyjnych, będą wręczone zwycięzcom podczas podsumowań kampanii w poszczególnych placówkach. Nagrody wręczali: Burmistrz Miasta – Hanna Pruchniewska oraz przedstawiciele sponsorów obecnych na podsumowaniu kampanii:

  • Kazimierz Plocke – Poseł na Sejm RP,
  • Pan Michał Glaser – Obszar Metropolitarny,
  • Pani Bogumiła Bolda – MOKSiR Puck,
  • Przedstawiciel Fundacji „Orły Sportu”,
  • Przedstawiciel SuperGym w Pucku.

W tym roku patronatem medialnym bjęły naszą kampanie:

Dziennik Bałtycki

  • Twoja Telewizja Morska,

  • Radio Kaszebe,

  • Radio Norda FM

  • Portal Nadmorski 24.pl

BARDZO DZIĘKUJEMY i MAMY NADZIEJĘ DO ZOBACZENIA ZA ROK !!!