{index_ob_css}{index_ob_js}

Wspólnie wybieramy logotyp MEVO

Zdjęcie do Wspólnie wybieramy logotyp MEVO

Logotyp unijny

Ponad miesiąc po wyborze nazwy dla Systemu Roweru Metropolitalnego, czas na logotyp. Do 18 czerwca mieszkańcy mogli oddawać swoje głosy przez stronę www.rowermetropolitalny.pl. Dla głosujących przewidziano nagrody!

Komisja konkursowa wybrała najbardziej oryginalne odpowiedzi, które nagrodziła miesięcznymi karnetami na Mevo, podwójnymi wejściówkami do kina i gadżetami od naszych partnerów.

4 propozycje logotypów, przygotowane przez Studio Świerszcze oraz ENGRAM – Agencja brandingowa, walczą o to, aby zostać znakiem identyfikującym markę MEVO. Jaki był zamysł autorów?

1. Bartek Kotowicz, ENGRAM – Agencja brandingowa:

„Nasza pierwsza propozycja odzwierciedla rower, ruch oraz pozytywne emocje. Litery e, v, o tworzą czytelny piktogram roweru. Charakterystyczne poziome szeryfy w M oraz w V budują natomiast graficznie wrażenie ruchu i prędkości. Wesoła forma logotypu ze zróżnicowaną wysokością liter odnosi się bezpośrednio do radości i swobody, której doświadczmy podczas jazdy na rowerze. Jeśli chodzi o drugą propozycję, pierwszym, najbardziej widocznym skojarzeniem jest rower oraz rząd rowerów, które odzwierciedlają typ oferowanej usługi. Pochylony kształt w literze „o” dodaje prędkości w znaku. Bardziej schowane, ale wciąż widoczne znaczenie znaku to skrzydła – w końcu nazwa „mevo” nie jest przypadkowa. Odwrócone M to także nawiązanie do metropolitalnego charakteru roweru oraz mobilności”.

2. Marcin Fijołek, Studio Świerszcze :

„Forma znaku graficznego nr 1 jest połączeniem kilku obrazów. Pierwszy to spotykana na Pomorzu mewa (od słowa Mevo, mewa w języku esperanto). Drugi to obraz pędzących kolorowych kół rowerów, jadących w miejskim peletonie. Trzeci obraz to graficzna analogia do fal Zatoki Gdańskiej i Bałtyku. Znak jest przyjazny, nasycony kolorami, dynamiczny, kontrastowy i wyrazisty.

Forma znaku graficznego nr 2 w wyraźny sposób odnosi się do estetyki miejskiego vintage, jednocześnie zachowując konstrukcję charakterystyczną dla współczesnego obrazowania. Prostota połączona z nieprzemijającą elegancją. Oczywiste nawiązanie do frontalnego obrazu kierownicy roweru jednocześnie jest kształtem widzianej z przodu lecącej mewy. Całość w kolorystyce odnoszącej się do morskich skojarzeń z mocną dominantą złamanego różu”

Poniżej znajdują się propozycję oraz w kolejnym pliku wideo zwycięzca konkursu na logo Systemu.

Projekt „Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17 218 259 zł.

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności