zdjęcia z podsumowania rowerowego maja W roku ubiegłym nieoczekiwanie pandemia pokrzyżowała coroczne plany i nie pozwoliła na przeprowadzenie kampanii Rowerowy Maj, dlatego ten rok był szczególnie ważny i wszystkim nam bardzo zależało, żeby przedsięwzięcie doszło do skutku. Nie było łatwo, ponieważ sytuacja związana z  Cowid19 wciąż była dynamiczna, ale jak mówi przysłowie „dla chcącego nie ma nic trudnego”

W tegorocznej edycji wzięło udział aż 8 placówek, 3 szkoły i 5 przedszkoli:

  • Szkoły Podstawowej im. Mariusza Zaruskiego;

  • Szkoła Podstawowa Małe Morze;

  • Szkoła Podstawowa Factum;

  • Przedszkole Samorządowe;

  • Niepubliczne Przedszkole Małe Morze;

  • Pierwsze Przedszkole Integracyjne;

  • Niepubliczne Przedszkole im. Jana Brzechwy;

  • Niepubliczne Przedszkole Pod Tęczą.

W związku z tym, że kampania rozpoczęła się jeszcze w okresie nauki zdalnej, dzieci z Pucka miały za zadanie chociaż raz dziennie odejść od szkolno-domowych biurek i przez pół godziny pojeździć na rowerze, hulajnodze lub rolkach. Wszyscy byliśmy pełni nadziei, że dzięki temu nasze pociechy małymi kroczkami wrócą do ruchu i kontaktu z rówieśnikami. Mieliśmy rację, dzieci jak zwykle nie zawiodły a  Korona wirus odpuścił na tyle, żeby swobodnie dojeżdżać do szkół i przedszkoli.

Rowerowy Maj to największa kampania w Polsce promująca zdrowy tryb życia i zrównoważoną mobilność wśród dzieci przedszkolnych, uczniów szkół podstawowych, grona nauczycielskiego oraz rodziców i opiekunów. W tegorocznej kampanii wzięły udział 33 miasta i gminy z całej Polski, miasto Puck znalazło się w czołówce plasując się na chlubnym 5 miejscu, w puckiej kampanii udział wzięło 940 aktywnych uczestników, którzy łącznie pokonali aż 19 008 przejazdów.

W tym roku SPONSOREM GŁÓWNYM wydarzenia była firma Dr. Oetker Polska Sp. z o.o..  To dzięki uprzejmości i hojności spółki, każde dziecko z wszystkich ośmiu placówek otrzymało pyszną pizzę, a 315 uczestników, z 100 % frekwencją dostało prezent – nagrodę główną: tj. grę o tort oraz pluszowy brelok w formie pingwinka.

Pozostałymi sponsorami kampanii byli: Burmistrz Miasta Puck, Poseł na sejm RP Kazimierz Plocke, Komenda Powiatowa Policji w Pucku, Croco-Roco Funpark – Centrum Handlowe Arkadia,

Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji w Pucku, Pucka Gospodarka Komunalna Sp. z o.o. oraz

Sklep Sportowy ProSport.

Media, które objęły patronatem naszą kampanię; w tym roku to: Nadmorska Grupa Medialna, Twoja Telewizja Morska, Radio Kaszebe, Radio Norda FM oraz Portal Nadmorski 24.pl.

Ambasadorem wydarzenia był Daniel Dubicki polski piłkarz występujący na pozycji pomocnika lub napastnika, który po zakończeniu kariery pełni funkcję trenera i od lat jest dumą i chlubą Miasta Puck.

Wszystkim zaangażowanym w wydarzenie bardzo dziękujemy, do zobaczenia już za rok.