Informacja o dodatku elektrycznym dla gospodarstw domowych
Dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych, które zużywają energię elektryczną do ogrzewania.
Na mocy ustawy z 7 października br. rząd wprowadził tzw. dodatek elektryczny. Dodatek przysługuje każdemu odbiorcy energii elektrycznej, którego głównym źródłem ogrzewania jest energia elektryczna. Warunkiem otrzymania dodatku jest uzyskanie wpisu lub zgłoszenie źródła ogrzewania do CEEB do 11 sierpnia 2022 r. Obowiązuje przy tym zasada: jeden adres zamieszkania, jeden dodatek elektryczny. Dodatek elektryczny przysługuje też gospodarstwom domowym posiadającym wyłącznie pompy ciepła, które są ich głównym źródłem ogrzewania.
Dopłata do prądu wynosi:
- 1000 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku na poziomie maksymalnie 5000 kWh,
- 1500 złotych w przypadku zużycia energii elektrycznej w 2021 roku przekraczającym 5000 kWh.
Osoby, które chcą starać się o podwyższoną kwotę dopłaty do prądu w wysokości 1500 zł muszą do wniosku dołączyć rozliczenie za prądu w roku 2021, które potwierdzi, że zużycie energii w gospodarstwie domowym przekroczyło 5000 kWh.
Termin składania wniosków trwa od 1 grudnia 2022 roku do 1 lutego 2023 roku.
Pieniądze mają zostać wypłacone przez gminę do 31 marca przyszłego roku.
Dodatek elektryczny nie przysługuje:
- gospodarstwom domowym posiadającym mikroinstalacje PV, które ogrzewają się głównie energią elektryczną,
- gospodarstwom domowym posiadającym pompy ciepła oraz mikroinstalacje FV,
- gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego,
- osobie w gospodarstwie domowym, objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku na inne źródła ciepła,
- osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz.U. poz. 1477 i 1692).
Wnioski dotyczące mieszkańców Miasta Puck można składać:
- elektronicznie, za pośrednictwem portalu ePUAP – http://epuap.gov.pl
- osobiście pod adresem: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pucku - Sekcja świadczeń rodzinnych – pok. 3, ul. 1 Maja 13, 84-100 Puck, tel.: 58 673 05 30,
e-mail: sr@mops.miastopuck.pl