Niedziela, 24 listopada 2024
Imieniny: Flora, Jan, Roman
pochmurno
5°C

Miasto Puck wzbogaci się o nowy odcinek ścieżki rowerowej

 

Zdjęcie do Miasto Puck wzbogaci się o nowy odcinek ścieżki rowerowej

 

Logotyp unijny

Inwestycja pn. Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 - Partnerstwo Gminy Puck współfinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

W dniu 13 czerwca 2018 r. o godz. 10:00 w Urzędzie Miasta Puck, odbyło się podpisanie umowy na realizację Zadania 1 - "Wybudowanie ścieżki rowerowej przy ul. Wybickiego wraz z oznakowaniem" w ramach projektu „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – Partnerstwo Gminy Puck”, współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

Wykonawcą robót została firma Nordvik Krzysztof Wróbel i Synowie Sp. J. z siedzibą w Redzie. Umowa opiewa na kwotę 304 896,32 zł brutto.

Do końca września 2018 r. przy ul. Józefa Wybickiego w Pucku powstanie 600m ścieżki rowerowej o szerokości 2m, biegnącej międzynarodową trasą rowerową R10, a łączącej istniejącą ścieżkę rowerowej w ul. Nowy Świat w Pucku ze ścieżką w ul. Polnej w Gminie Puck (droga na Błądzikowo). Ścieżka wykonana zostanie z niefazowanej, czerwonej kostki betonowej. Zaprojektowana ścieżka rowerowa biegnie w istniejącym pasie drogowym ulicy Wybickiego, w jego południowej części. Trasa ścieżki ściśle nawiązuje do geometrii wcześniej zaprojektowanej, w koncepcji przebudowy całej ulicy, jezdni ulicy Wybickiego. Rozwiązanie wysokościowe projektowanego układu dostosowano do wysokości i pochyleń istniejącego terenu. Zastosowane spadki poprzeczne i podłużne zapewniają sprawne powierzchniowe odprowadzenie wód deszczowych na przyległy teren.

Budowa ścieżki w ulicy Wybickiego jest częścią projektu „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – Partnerstwo Gminy Puck”. Dodatkowo Puck w ramach projektu planuje zaprojektowanie i wykonanie 3 rowerowych miejsc postojowych:

– PUCK ZATOPIONY PORT (nad zatoką obok zakładu przemysłowego – dz. nr 251, obręb 2.1) – utwardzenie terenu, postawienie wiaty, ławostołów, ławek, stojaków na rowery, koszy na śmieci (pow. zabudowy ok. 105 m2);

– PUCK ZIELONY MOSTEK (park – dz. nr 224/2, obręb 2.4) – utwardzenie terenu, postawienie wiaty z całoroczną toaletą (w formie boksu), ławostołów, ławek, stojaków na rowery, przybornika rowerowego, koszy na śmieci (pow. zabudowy ok. 210 m2);

– PUCK ROZGARD (na klifie – dz. nr 84/20, obręb 5) – utwardzenie terenu, postawienie wiaty, ławostołów, ławek, stojaków na rowery, koszy na śmieci, balustrady (pow. zabudowy ok. 120 m2).

Również na nowo zostanie oznakowania cała trasa rowerowa R-10 biegnąca przez Puck.

Ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i wykonanie miejsc postojowych oraz oznakowania – termin realizacji do końca maja 2019 r.

Na dzień dzisiejszy całkowity koszt realizacji Projektu pt. „Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – Partnerstwo Gminy Puck ” wynosi 673 435,49 zł, dofinansowanie z budżetu środków europejskich w kwocie wynosi 408 942,79 zł.

To nie koniec planów rowerowych w Pucku. Miasto opracowało Koncepcję Budowy ścieżki rowerowej / ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy ulicą Dworcową, a ścieżką rowerową R10 w Pucku.

Głównym celem powstania niniejszego opracowania było rozpoznanie i wskazanie ewentualnych możliwości zapewnienia rowerowego połączenia ulicy Dworcowej ze ścieżką rowerową R10 biegnącą wzdłuż linii brzegowej Zatoki Puckiej. Niestety ze względu na ograniczenia terenowe wynikające z faktu, że mamy do czynienia z terenem silnie zurbanizowanym, nie było możliwe zaprojektowanie wydzielonej ścieżki rowerowej. Z uwagi na powyższe ograniczenia zaproponowano utworzenia systemu chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym. Założono, że takie chodniki będą miały minimalną szerokość 2,5m i nawierzchnię przystosowaną dla ruchu rowerowego (jednolitą bez faz). Okazało się, że nawet takie rozwiązanie wymaga dużej ingerencji w istniejące zagospodarowanie terenu. Aby zrealizować pierwotne zamierzenie będzie konieczna wycinka wielu drzew, usunięcie kolizji z istniejącą armaturą uzbrojenia podziemnego i naziemnego, a w niektórych miejscach znaczna korekta istniejącej geometrii jezdni ulic. Opracowanie zakłada również budowę ciągów pieszych i rowerowych w miejscach gdzie do tej pory nie było żadnej infrastruktury komunikacyjnej. W wyniku prac projektowych powstała koncepcja wskazująca dwa rozwiązania połączenia ul. Dworcowej ze ścieżką R10:

A – Dworcowa – Nowa – Kopernika – dz. nr 60 (park) – 10 Lutego – Trzaska-Durskiego – ścieżka R10

B – Dworcowa – Hallera – 10 lutego – Trzaska-Durskiego

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.