Czwartek, 21 listopada 2024
Imieniny: Albert, Janusz, Konrad
pochmurno
1°C

Węzeł integracyjny Puck

Zdjęcie do Węzeł integracyjny Puck

Logotyp unijny

W dniu 25 kwietnia 2017 r. w Gdańsku podpisana została umowa nr RPPM.09.01.01-22-0007/17-00 o dofinansowanie Projektu: „Budowa węzła integracyjnego Puck wraz z trasami dojazdowymi” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 9 Mobilność, Działania 9.1 Transport miejski, Poddziałanie 9.1.1 Transport miejski – mechanizm ZIT współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Projekt obejmuje budowę węzła integracyjnego w Pucku, którego potrzeba budowy wynika z analiz poprzedzających opracowanie „Strategii transportu i mobilności obszaru metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot do roku 2030”. „Przystanek Puck” to węzeł lokalny, umożliwiający integrację transportu kolejowego z transportem autobusowym oraz indywidualnym.

Wykonawcą robót jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA.

Nadzór inwestorski w ramach inwestycji pełni Firma Nadzory Budowlane inż. Eugeniusz Gryczewski.

Wartość projektu pn. „Budowa węzła integracyjnego Puck wraz z trasami dojazdowymi” to : 10 938 223,60zł, z czego 6 717 111,31zł to dofinansowanie z RPO WP 2014-2020.

ZAKRES INWESTYCJI:

Układ drogowy

Aby umożliwić zlokalizowanie elementów węzła integracyjnego w rejonie dworca kolejowego w Pucku, konieczne było przeznaczenie nowych terenów pod planowaną inwestycję. W tym celu postanowiono wykorzystać teren, na którym obecnie zlokalizowany jest plac ładunkowy PKP. Będzie to możliwe dzięki wybudowaniu nowego placu ładunkowego przesuniętego względem istniejącego w kierunku południowym. Na skutek tych działań konieczna jest również korekta toru bocznicowego nr 3.

Aby podnieść funkcjonalność układu drogowego oraz zwiększyć ilość miejsc parkingowych w rejonie projektowanego węzła, postanowiono przeznaczyć pod inwestycję teren działki nr 79. Na niej zlokalizowano ulicę łączącą ulicę Dworcową z ulicą Wojska Polskiego oraz parking dla samochodów osobowych o pojemności 77 pojazdów. Przedstawione w opracowaniu rozwiązanie zakłada wydłużenie ulicy Dworcowej w kierunku południowym. Przy niej, na terenie byłego placu ładunkowego, zaprojektowano parkingi dla pojazdów osobowych, taksówek jak i autobusów komunikacji zbiorowej. Wydłużona ulica Dworcowa kończy się nowym placem ładunkowym PKP.

W ramach węzła integracyjnego zaprojektowano również ulicę łączącą nową ulicę Dworcową z ulicą Wojska Polskiego. Cały układ będzie tworzył wygodną i funkcjonalną ramę komunikacyjną.

Komunikacja autobusowa

Projekt zakłada lokalizację zatok autobusowych, zarówno dla wysiadających jak i wsiadających, przy ulicy Dworcowej, na odcinku pomiędzy skrzyżowaniem z ulicą Wejherowską a dworcem kolejowym oraz na wysokości obecnie działającego dworca autobusowego. Dodatkową zatokę dla wsiadających umiejscowiono na przeciw dworca PKP (w pobliżu byłego dworca PKS). Miejsca postojowe dla autobusów oczekujących, wydzielono na specjalnie do tego zaprojektowanym parkingu przy nowym odcinku ulicy Dworcowej (Parking BUS), w miejscu obecnie istniejącego placu ładunkowego.

Parkingi:

  • Parking „KISS&RIDE”: 3 stanowiska dla pojazdów osobowych
  • Parking „Park&RIDE” w pobliżu dworca PKP: 3 stanowiska dla niepełnosprawnych
  • Parking TAXI przy nowym odcinku ul. Dworcowej: 12 stanowisk
  • Parking dla autobusów komunikacji zbiorowej przy nowym odcinku ul. Dworcowej: 5 stanowisk
  • Parking „PARK&RIDE” przy nowym odcinku ul. Dworcowej: 28 stanowisk dla samochodów osobowych, 2 stanowiska dla niepełnosprawnych
  • Parking „PARK&RIDE” na działce nr 79: 73 stanowiska dla samochodów osobowych, 4 stanowiska dla niepełnosprawnych
  • Parking dla dostaw: 2 miejsca postojowe
  • Zatoki autobusowe dla komunikacji zbiorowej: 7 stanowisk

Łącznie pojemność parkingowa: 139 pojazdów

Wszystkie parkingi usytuowane zostały w ramach pasów drogowych ulic publicznych i służą obsłudze użytkowników tychże dróg.

Infrastruktura dla pieszych

W zakresie objętym projektem założono stworzenie nowych ciągów pieszych tworzących system zapewniający sprawną i wygodną komunikację pomiędzy wszystkimi elementami układu drogowego.

Korekta układu torowego

W celu realizacji zamierzenia konieczna jest korekta przebiegu toru bocznicowego nr 3 w ramach, której trzeba będzie wykonać: rozbiórkę części toru bocznicowego nr 3 oraz budowę kozła oporowego

Infrastruktura towarzysząca:

Projekt zakład również uporządkowanie gospodarki wodami opadowymi, usunięcie kolizji sieci, budowę oświetlenia i systemu monitoringu.

Mała architektura:

W ramach inwestycji w obrębie inwestycji pojawią się:

  • pojemniki na odpady,
  • ławki,
  • wiaty przystankowe,
  • słupki wydzielające
  • barierki wydzielające,
  • stojaki rowerowe,
  • wiata rowerowa,
  • stacja naprawy rowerów,
  • znaki kierunkowe,
  • znaki przystankowe i totemy informacyjne.

W ramach projektu planowane  są również działania w postaci przygotowania i przeprowadzenia kampanii informacyjno – edukacyjnej promującej transport zbiorowy i niezmotoryzowany, mającej na celu maksymalizację efektów realizacji przedsięwzięć w zakresie miejskiego transportu zbiorowego.

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.