Niedziela, 24 listopada 2024
Imieniny: Flora, Jan, Roman
pochmurno
4°C

Wybrano wykonawcę i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO

Zdjęcie do Wybrano wykonawcę i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego MEVO

Logotyp unijny

W dniu 29 maja 2018 r. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, jako Zamawiający, dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na realizację zadania polegającego na dostawie, uruchomieniu oraz zarządzaniu i kompleksowej eksploatacji systemu roweru metropolitalnego OMG-G-S.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka: NB TRICITY sp. z o.o., 1. Przasnyska 6B, 01-756 Warszawa

Wybrany wykonawca za realizację przedmiotu zamówienia zaoferował kwotę 40.272.906,00 zł.
W złożonej ofercie zadeklarował dostarczenie 4080 szt. rowerów, wszystkie z napędem wspomaganiem elektrycznie.

Na realizację Zamówienia  zabezpieczyliśmy kwotę: 56.527.683,61 zł brutto (w tym 23.618.183,61 zł na dostawę Systemu oraz 32.909.500 zł  na świadczenie usługi zarządzania i eksploatacji Systemu przez 78 miesięcy).  W wyniku przetargu samorządy uczestniczące w projekcie zaoszczędzą ponad 16 mln zł.

Przypominam, iż przetargu zostały złożone trzy oferty: 

1. Konsorcjum firm: Full Speed Ltd., Dublin, Irlandia (Telfourth Ltd., Dublin, Irlandia; BleeperBike Ltd., Dublin, Irlandia) - cena brutto za realizację zamówienia: 32.562.246,42 zł (w tym za zarządzanie 11,8 mln zł oraz dostawę 20,7 mln) - liczba rowerów: 5000 szt. (w tym 10 % o napędzie wspomaganym elektrycznie) - uzyskana ocena: oferta odrzucona.

2. Konsorcjum firm: Egis Bike Polska Sp. z o.o., Warszawa (Homeport s.r.o., Praga; BikeU Sp. z o.o., Warszawa) - cena brutto za realizację zamówienia: 76.675.625,61 zł (w tym na zarządzanie 23,8 mln zł oraz 52,9 mln zł na dostawę32 562 246,42 zł) - liczba rowerów: 3900 szt. (w tym 100 % o napędzie wspomaganym elektrycznie) - uzyskana ocena: 67,7.

3. NB Tricity Sp. z o.o., Warszawa - cena brutto za realizację zamówienia: 40.272.906 zł (w tym 4,7 mln zł na zarządzanie oraz 35,5 mln zł na dostawę) - liczba rowerów: 4080 szt. (w tym 100 % o napędzie wspomaganym elektrycznie) - uzyskana ocena: 100,0.

 

 

Złożone oferty zostały poddane ocenie komisji przetargowej.  Oferta konsorcjum z Irlandii została odrzucona ze względów formalnych –  wykonawca nie dokonał tłumaczenia na język polski wszystkich elementów oferty oraz nie wniósł wadium.  W trakcie badania ofert wystąpiliśmy do firmy NB TRICITY sp. z o.o. o złożenie dodatkowych wyjaśnień w zakresie zaoferowanej ceny. Uzyskaliśmy wyczerpujące informacje nt.  kosztów wdrożenia i eksploatacji Systemu. W ciągu 10 dni wykonawcy mogą złożyć odwołanie od wyników przetargu do Krajowej Izby Odwoławczej, jeśli to nie nastąpi w czerwcu planujemy podpisanie umowy z wykonawcą.

Zgodnie z założeniami przetargu pierwsze rowery, 30% Systemu, pojawią się już jesienią tego roku. Całość sytemu roweru publicznego MEVO uruchomiona zostanie do 1 marca 2019 r.

Przetarg na wybór wykonawcy i operatora Systemu Roweru Metropolitalnego został ogłoszony 19 marca 2018 r. Rower publiczny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

Podmioty biorące udział w przetargu powinny dysponować doświadczeniem oraz potencjałem w operowaniu systemami rowerów publicznych. Wykonawca zobowiązany został do dostarczenia minimum 3866 rowerów, w tym co najmniej 10 % z napędem wspomaganym elektrycznie.

Komisja przetargowa wyłoniła wykonawcę na podstawie 3 kryteriów - cena (60%), - udział rowerów z napędem wspomaganym elektrycznie (35%), - dostarczenie dodatkowych rowerów powyżej liczby minimalnej 3866 szt (5%).

Wybrany wykonawca zbuduje od podstaw system rowerów publicznych wraz z niezbędnym zapleczem technicznym i teleinformatycznym. System będzie oparty o rowery 4 generacji wyposażone w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Wypożyczenie roweru odbywać się będzie intuicyjne za pomocą aplikacji mobilnej w smartfonie (system operacyjny Android oraz iOS), poprzez moduł NFC (zbliżenie smartfona do terminala w rowerze), skanowanie kodu QR lub przy pomocy karty zbliżeniowej. Zaletą systemu będzie jego prostota oraz przystępny cenowo taryfikator. W systemie abonamentowym opłata miesięczna nie będzie mogła przekroczyć kwoty 10 zł. W cenie użytkownik otrzyma każdego dnia aż 90 minut na przejazdy. Po przekroczeniu limitu czasowego rowerzysta będzie ponosił opłatę w wysokości 5 gr za minutę. Koszt abonamentu rocznego to nie więcej niż 100 zł, przy zastosowaniu tych samych zasad czasowych, jak w opłacie miesięcznej. Jeśli użytkownik nie będzie chciał skorzystać z opcji abonamentowej koszt jeden minuty wynosił będzie nie więcej niż 10 gr. Rower będzie można wypożyczyć i zostawić na jednej z 660 stacji postoju. Za dodatkową opłatą rower będzie można zostawić poza stacją. Wypożyczenie roweru nie zajmie użytkownikowi więcej niż 10 s.

Budowa systemu jest ogromnym sukcesem współpracy metropolitalnej. Realizacja projektu ma przyczynić się do zwiększenia mobilności podróżnych i stworzenia atrakcyjnej alternatywy wobec środków komunikacji samochodowej. Głównym celem Roweru Metropolitalnego będzie zwiększenie dostępności węzłów integracyjnych, umożliwiając szybszą i bardziej komfortową przesiadkę na inny środek transportu zbiorowego (np. pociąg, autobus, trolejbus czy tramwaj).

Prace nad dokumentacją przetargową, w ramach Dialogu Technicznego, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem operatorów z całej Europy, którzy przedstawili różnego rodzaju rozwiązania dotyczące funkcjonowania roweru miejskiego.

Wybrany wykonawca będzie miał 5 miesięcy od zawarcia umowy na wdrożenie I etapu systemu obejmującego minimum 30% rowerów. Całość projektu uruchomiona zostanie do 1 marca 2019 r. Umowa zostanie zawarta na okres 6 lat i 6 miesięcy, licząc od momentu startu całego systemu.

Preferencyjne stawki wypożyczeń rowerów mają na celu zachęcenie do zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkańców naszej metropolii. Intencją samorządów Obszaru Metropolitalnego jest uzupełnienie oferty transportu publicznego o system roweru miejskiego, wykorzystywany nie tylko do celów rekreacyjno-turystycznych, ale przede wszystkim jako kolejny środek transportu. Zamierzeniem jest, aby z roweru korzystała jak największa liczba użytkowników.

Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.

powrót do kategorii
Poprzedni Następny

Pozostałe
aktualności

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.