Na terenie miasta Puck w 2025 r. nie planuje się podwyżki opłat za odbiór odpadów komunalnych od mieszkańców
Burmistrz Miasta Puck informuje, że zgodnie z Uchwałą nr XI/10/2024 Rady Miasta Puck z dnia 21 listopada 2024 r. w sprawie określenia metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawek tej opłaty, od stycznia 2025 roku obowiązywać będą następujące stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- 44,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość,
- 18,00 zł miesięcznie za każdy 1 m3 wody zużytej na prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na wynajmie pokoi, dla nieruchomości mieszanych, czyli takich, które w części stanowią nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomość, na której jest prowadzona działalność,
- 260,00 zł rocznie od domku letniskowego na nieruchomości,
- 200,00 zł za pojemnik 1100 l.
Właściciele nieruchomości na której nie jest prowadzona działalność gospodarcza nie składają nowych deklaracji.
Informuję, iż uległa zmianie częstotliwość odbioru odpadów komunalnych zmieszanych i bioodpadów. Odbywać się ona będzie z częstotliwością co 2 tygodnie. Powyższa zmiana podyktowana jest zachowaniem obecnej stawki opłaty za odpady komunalne dla mieszkańców oraz na prawidłową segregację. Oznacza to redukcję ilości odpadów zmieszanych, co przekłada się na niższe koszty ponoszone przez gminę (czyli przez wszystkich mieszkańców) i daje lepszy wskaźnik poziomu recyklingu odpadów.
W zabudowie wielorodzinnej (bloki, wspólnoty) częstotliwość odbioru odpadów komunalnych pozostaje bez zmian.
W przypadku pytań lub wątpliwości, należy kontaktować się z Referatem Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Pucku:
- telefon nr (58) 673-05-25
- e-mail: gok@miastopuck.pl
Informacja dla osób prowadzących usługi hotelarskie na terenie niezamieszkałej części nieruchomości.
Urząd Miasta Puck informuje, że na wniosek Burmistrz miasta Puck, Rada Miasta w dniu 21 listopada podjęła Uchwałę Nr XI/9/2024 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od określonych właścicieli nieruchomości, które w części stanowią nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne
Od 1 stycznia 2025 r. wprowadzona została dodatkowo metoda mieszana, dotycząca mieszkańców zamieszkujących nieruchomość na stałe - ponoszą oni opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi naliczaną według zamieszkujących osób, natomiast jeżeli dodatkowo na nieruchomości prowadzona jest działalność polegającą na wynajmie, dodawana jest opłata naliczana według zużycia wody. Instrukcja wypełnienia deklaracji znajduje się na stronie https://miastopuck.pl/aktualnosci/gospodarka-odpadami-komunalnymi/deklaracja-o wysokosci-oplaty-za-gospodarowanie-odpadami-komunalnymi-obowiazujaca-od-2025-r.html oraz https://bip.miastopuck.pl/dokumenty/8963
W przypadku nieruchomości mieszanych, od 2025 roku nie ma możliwości podpisywania odrębnych umów z prywatnymi przedsiębiorcami na odbiór odpadów z części, na której prowadzona jest działalność o charakterze wynajmu.
Informujemy, że właściciele nieruchomości, które w części stanowią nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne w zakresie części niezamieszkałej na której prowadzona jest działalność o charakterze wynajmu, rozumianego jako usługi hotelarskie o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach wycieczek i przewodników turystycznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1944) są zobowiązani do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy złożyć w tut. Urzędzie zarówno na część zamieszkałą – z opłatą wyliczaną w oparciu o ilość mieszkających osób, jak i niezamieszkałą – z opłatą wyliczaną w oparciu o zużycie wody wraz z zaświadczeniem potwierdzającym ilość zużytej wody za rok poprzedni, za okres od 01 stycznia do 31 grudnia, wydany przez operatora sieci wodociągowej Pucką Gospodarkę Komunalną Sp. z o.o.
Przypominamy, że każdą zmianę danych mającą wpływ na ustalenie opłaty (m.in. zmiana liczby osób zamieszkujących nieruchomość, zmiana właściciela, sprzedaż nieruchomości, zmiana ilości wody zużytej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą polegającą na wynajmie), właściciel nieruchomości zobowiązany jest zgłosić w nieprzekraczalnym terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana (np. za styczeń do 10 lutego, za luty do 10 marca).
W przypadku pytań lub wątpliwości, należy kontaktować się z Referatem Gospodarki Odpadami Komunalnymi i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Pucku:
- telefon nr (58) 673-05-25
- e-mail: gok@miastopuck.pl