Przerwa w funkcjonowaniu MEVO
W niedzielę, 31 marca, rowery MEVO były niedostępne dla użytkowników. Operator zapewnił w tym czasie dodatkowe przyłącza do ładowania baterii i zbudował bufor zapasowych baterii niezbędnych do funkcjonowania systemu przy rekordowej w Polsce frekwencji wypożyczania rowerów elektrycznych. Wykupione abonamenty będą przedłużone o dwa dni.
W reakcji na niezadowalające tempo ładowania i wymiany baterii operator systemu dwukrotnie zwiększył moce przerobowe zarówno pod względem liczby załóg wymieniających baterie, jak i stacji ładowania. Na tym etapie niezbędne jest jednak naładowanie wszystkich baterii i zbudowanie buforu w postaci zapasowych naładowanych baterii, które będą sukcesywnie wymieniane po wznowieniu działania systemu.
Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących i niespotykany dotąd tak wysoki wskaźnik wypożyczeń. Szybko okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii na raz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie. „Niewystarczający poziom mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce.” – mówi rzecznik Nextbike Polska Marek Pogorzelski.
Problemem nie było dostarczanie i wymienianie baterii, ale ich ładowanie. W sobotę 30 marca uruchomiliśmy nowy punkt ładowania w Ergo Arenie na granicy Gdańska i Sopotu. „Mamy tu bardzo wydajne i dobrze dostępne przyłącza energii elektrycznej. Dzięki stacjom ładowania w Ergo Arenie i na stadionie w Gdańsku będziemy w stanie ładować ponad tysiąc baterii dziennie. To 2 razy więcej niż do tej pory.”
System będzie nieaktywny przez całą dobę, w niedzielę, 31 marca. Ze względów technicznych funkcjonowanie kont użytkowników w systemie zostanie na ten czas zawieszone. Ważność wszystkich wykupionych abonamentów zostanie w związku z tym przedłużona o 2 dni.
Rower Metropolitalny wystartował 26 marca i od pierwszych godzin cieszy się niezwykłą popularnością. 100% rowerów posiada wspomaganie elektryczne. Do północy z piątku na sobotę rowery wypożyczono ponad 38 tysięcy razy, średnio ponad 10 tysięcy razy na dobę. Oznacza to, że każdy rower był wypożyczany średnio 8 razy na dobę – znacznie więcej, niż pierwotnie zakładano.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na la:ta 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.