Rozstrzygnięcie II edycji programu Lepsze powietrze w moim Pucku
Rozstrzygnięcie II edycji programu dofinansowania likwidacji starego pieca węglowego na inne proekologiczne źródło ciepła w budynkach jednorodzinnych lub lokalach mieszkalnych na terenie Miasta Puck
W ramach II edycji miejskiego programu ,,LEPSZE POWIETRZE W MOIM PUCKU” wpłynęło w sumie 15 wniosków o dofinansowanie. Po weryfikacji dokumentów, 10-ciu szczęśliwców podpisało umowę. Budżet na ten cel wynosi 50 000zł, a maksymalna kwota dofinansowania stanowi 75% poniesionych kosztów, lecz nie więcej niż 5 000zł.
Zgodnie z zapisami regulaminu programu rekomendowanych do podpisania umowy o dofinansowanie jest pierwszych dziesięć osób – wnioskodawców (decydowała data złożenia wniosku). Do 30.11.2022 r osoby z którymi podpisaliśmy umowę, mają czas na realizację inwestycji. Wyjątek stanowi przypadek, gdy opóźnienie rozliczenia wynika z przesunięcia terminu przyłączenia gazu przez operatora. Dopuszcza się wtedy wydłużenie okresu realizacji przedsięwzięcia maksymalnie do 30.11.2023 r.
Przypominamy, że:
- dotacja udzielana jest w formie refundacji kosztów wymiany źródła ciepła, tj. wypłata środków może nastąpić dopiero po realizacji opisanej we wniosku zmiany systemu ogrzewania oraz prawidłowym udokumentowaniu wykonanych prac i poniesionych kosztów,
- dotacja nie będzie udzielana na urządzenia i materiały zakupione przed datą podpisania umowy,
- w przypadku budynków wielorodzinnych i współwłasności konieczna jest pisemna zgoda pozostałych współwłaścicieli,
- zadanie należy zrealizować i rozliczyć w nieprzekraczającym terminie
do dnia 30 listopada 2022 r. Wyjątek stanowi przypadek, gdy opóźnienie rozliczenia wynika z przesunięcia terminu przyłączenia gazu przez operatora. Dopuszcza się wtedy wydłużenie okresu realizacji przedsięwzięcia maksymalnie do 30.11.2023 r.