Urząd Stanu Cywilnego
ul. 1 Maja 13
84-100 Puck
tel. 586732924
usc@miastopuck.pl
Godziny pracy:
poniedziałek - środa od 8.00 do 14.00
czwartek - od 8.00 do 16.00
piątek - od 8.00 do 13.00
Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wynikające z ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu postępowania cywilnego, Kodeksu cywilnego, ustawy o ochronie danych osobowych oraz zadania wynikające z innych aktów prawnych, związane z przetwarzaniem danych osobowych w Rejestrze Stanu Cywilnego.
Sprawy do załatwienia:
• Nadanie dziecku nazwiska męża matki
• Nadanie Medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie
• Odpis aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu)
• Odtworzenie, sporządzenie aktu stanu cywilnego
• Oświadczenie o uznaniu ojcostwa
• Oświadczenie o zmianie nazwiska pierwszego wspólnego dziecka pochodzącego z małżeństwa
• Powrót do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa po rozwodzie
• Rejestracja urodzeń
• Rejestracja zgonów
• Sprostowanie aktu stanu cywilnego
• Transkrypcja zagranicznego dokumentu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego
• Uznanie zagranicznego wyroku rozwodowego i wpisanie w akcie małżeństwa wzmianki dodatkowej o rozwodzie
• Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
• Zaświadczenie do zawarcia małżeństwa za granicą
• Zaświadczenie o stanie cywilnym
• Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa dla osób zamierzających zawrzeć małżeństwo wyznaniowe
• Zawarcie małżeństwa przed kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego
• Zmiana imienia i nazwiska w trybie administracyjnym - dotyczy małoletniego dziecka
• Zmiana imienia i nazwiska w trybie administracyjnym - dotyczy osoby pełnoletniej
Do zadań USC należy :
ds. Rejestracji Urodzeń należy w szczególności:
1. wykonywanie czynności z zakresu rejestracji urodzeń;
2. przyjmowanie oświadczeń woli;
3. sporządzanie, odtwarzanie i wpisywanie sporządzonych za granicą aktów urodzeń do rejestru stanu cywilnego, wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
4. sprostowanie i uzupełnianie treści aktów urodzeń;
5. archiwizowanie aktów stanu cywilnego;
6. prowadzenie spraw z zakresu zmiany imienia i nazwiska.
ds. Rejestracji Małżeństw należy w szczególności:
2. 1. wykonywanie czynności z zakresu rejestracji małżeństw, przyjmowanie zapewnień;
2. sporządzanie, odtwarzanie i wpisywanie sporządzonych za granicą aktów małżeństw do rejestru stanu cywilnego, wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz wydawanie zaświadczeń;
3. sprostowanie i uzupełnianie treści aktów małżeństw;
4. archiwizowanie aktów stanu cywilnego;
5. przyjmowanie wniosków w sprawach o nadanie Medalu za Długoletnie Pożycie Małżeńskie, organizacja uroczystości jubileuszowych;
ds. Rejestracji Zgonów należy w szczególności:
1. rejestracja zgonów;
2. sporządzanie, odtwarzanie i wpisywanie sporządzonych za granicą aktów zgonu do rejestru stanu cywilnego i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
3. archiwizowanie aktów stanu cywilnego;
4. sprostowanie i uzupełnianie treści aktów zgonu sporządzonych za granicą.